Varia

AASTA JABURAIM MÜSTEERIUM: kas müstiliselt müügilt kadunud kokandusmäng osutus krüptoraha kaevandajaks? 

Toimetas Sten Kohlmann, 6. aprill 2020, 13:02
Foto: Pixabay.com
Olge hoiatatud, teid ootab ees äärmiselt põnev, kentsakas ja hullumeelne teekond. Me sukeldume 2020. aasta ühte kõige veidramasse videomänguseiklusesse, ent lugu ei leia aset mitte virtuaalses maailmas, vaid meie enda igapäevaelus.

Kõik algas möödunud aastal, kui internetti lekkis teade sellest, kuidas meid võib ees oodata järjekordne sissekanne äärmiselt populaarses „Cooking Mama“ seerias. Tegemist on kokandusteemaliste teostega, mis sisaldavad endas ohtralt erinevaid minimänge. Sarjas on ilmunud üle kümne osa (mõned neist kõrvalepisoodid ja ka teisi valdkondi puudutavad teosed) ning valdavalt on need ilmunud Nintendo pihukonsoolidel.

2019. aasta suvel lekkis internetti info teose „Cooking Mama: Coming Home to Mama“. Teos sai kinnituse (ja esimesed kuvatõmmised) sama aasta augustikuus. Mäng ilmus Nintendo Switchile (ja esmakordselt ka PlayStation 4 peale) käesoleva aasta märtsis, olles üle elanud nimevahetuse. „Cooking Mama: Cookstar“ kadus aga sama kiirelt kui ilmus, jättes endast maha mitmeid erinevaid küsimusi.

IGN võttis mängu luubi alla ning leidis, et ükski firmadest, kes teosega näiliselt seotud, ei taha otsest vastutust võtta. Väljaandjad ning endised arendajad on nime poolest küll kõnealuse mänguga seotud, kuid otsest arendustööd ei suutnud veebileht ühegi kompaniiga seostada. Asi läks lausa nii kaugele, et mängu kodulehelt kustutati postitusi.

Nüüd, kui mängu ümber keerlev müstilisus interneti tormina vallutanud, on Planet Entertainment lõpuks käe püsti tõusnud ning öelnud: „Mina tegin.“ Eelkõige paljastub see mängu ametlikult Twitteri kontol, kus üritatakse segadusse natukenegi selgust tuua.

Selgust on vaja, sest mäng jõudis Nintendo Switchi e-poes üleval olla vaid mõned tunnid enne, kui see sealt kiirelt maha võeti (osades regioonides kehtib too reegel ka füüsiliste koopiate kohta, ent leidub ka inimesi, kes teost hetkel mängida saavad).

Aprilli alguses hakkasid levima aga äärmiselt pöörased kuulujutud. Nimelt väideti, et „Cooking Mama: Cookstari“ mängimiseks peab Nintendo Switch olema alaliselt ühendatud internetiga. Lisaks sellele pidavat konsool vaid poole tunniga üle kuumenema, kui seda mängida käes hoides. Kõige selle põhjustajaks olevat aga asjaolu, et mäng kasutab seadme protsesse selleks, et mängu taustal krüptoraha kaevandada.


Praeguseks on selgunud, et müügile jõudnud versioon siiski krüptoraha kaevandamisega ei tegele. Seda on suutnud kinnitada mängu koodis ringi sobranud tehnikainimesed. Küll aga on krüptoraha siiski süüdlane konsooli ülekuumenemises. Nimelt olla kood kaevandamiseks algselt mängus eksisteerinud ning selle amatöörlik eemaldamine ongi põhjuseks, miks Nintendo mängumasin kiirelt soojaks muutub.


Kuidas aga jõuti järeldusele, et mäng kuidagi krüptorahaga seotud on? Selgus, et „Cooking Mama: Cookstar“ kuulutati tegelikult välja juba möödunud aasta veebruaris, kui Planet Enetrtainment avaldas pressiteate. Selles oli välja toodud näiteks uudne taimetoitlastele suunatud mängulaad (teose varasemad osad on saanud PETA loomaõiguslaste poolt nahutada, kuna virtuaalsed toidud sisaldavad hästi tihti liha). 

Lisaks aga taimetoidule räägiti krüptorahast ning plokiahelate tehnoloogiast ja kuidas seda kokandusmängu mängitavusega siduda tahetakse. Arendajad väidavad aga nüüd, et tegemist oli totaalselt hüpoteetilise ideega ning et (kompaniisiseselt) neile antud tehnolooga mänguga sidumisest ei räägitud.

Nagu varasemalt mainitud sai, on aktiveerunud ka mängu ametlik Twitteri konto. Seda haldav Planet Entertainment väidab, et „Cooking Mama: Cookstar“ ei ole kunagi sisaldanud plokiahelaid ega krüptorahaga seotud tehnoloogiat ning sama kehtib ka seeria tulevaste mängude puhul. 

Küll aga ei seletata kordagi, miks mäng kiirelt müügilt eemaldati.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee