Varia

NÄDALA MÄNGUSOOVITUS: „Nioh 2“ paneb proovile su refleksid ja kannatuse 

Sten Kohlmann, 24. märts 2020, 14:07
Foto: Team Ninja / Sony
Tundub, et PlayStation 4 on alustanud käesolevat aastat tugevate mängudega, mis siiski nii mõnegi Sony konsooli omaniku jaoks radari alla võivad jääda. Märtsikuiseks üllatuseks on Team Ninja poolt loodud märulirollikas „Nioh 2“, mis mõeldud vaid tugevamatele.

Nagu teose pealkirjal sabas jooksev number viitab, on tegemist järjeosaga. Esimene episood jõudis meieni aastal 2017, üllatades paljusid soulslike žanri fänne. Antud žanrile pandi alus nüüdseks juba ülemöödunud kümnendil, kui mängustuudio From Software tõi meieni „Demon's Soulsi“.

Kõnealune teos nõudis mängijalt kannatust oma tavapärasest keskmisest tunduvalt kõrgema raskustaseme tõttu. Levelite läbimine oli katsumus, kuna surma saabudes algas kõik algusest peale. Täpselt sama kirjeldust saab kasutada ka Team Ninja uusima üllitise kohta.

Esiplaanil on otse loomulikult mängitavus. „Nioh 2“ sarnaneb oma žanrikaaslastele selle poolest, et mängijal on võimalik valida just talle omane stiil. Ei ole vahet, kas haarata pihku kaks mõõka ja vastaseid (olgu neiks kas tavalised inimesed või hoopiski mütoloogilised deemonid) kiirete lõigetega alistada või võtta seljale hiiglaslik kirves, et aeglaste raskete hoopidega nende elamine raskeks teha. 

Erinevus muude teostega seisneb aga selles, et kaks eelnevalt mainitud varianti võivad koos eksisteerida. Nimelt saab mängija juba kohe alguses valida terve trobikonna relvade vahel, millest tuleb valida kaks. Neid kahte saab rännaku ajal vabalt vahetada. Lisaks esineb piisavalt ka võimalusi needki kaks teiste vastu välja vahetada. 

Kuna võitlused muutuvad järjest raskemaks, peab ka mängija ise arenema. Siinkohal tulevad appi kogemuspunktid, mida vastased enda surma puhul maha pillavad. Tuleb olla aga valvas, sest kui ise sussid püsti visata, jääd sinagi neist ilma!Foto: Team Ninja / Sony

Kahe põhirelva kaaslaseks on veel ka vibu, millega hea vastaseid kaugelt kiusata. Peamiselt kasutatakse seda siiski vaenlaste eraldamiseks, kuna mitme vastasega korraga võitlemine võib õnnetult lõppeda. „Nioh 2“ mängitavuse „rütmiga“ harjumine võib pisut aega võtta (ise alguses natuke maadlesin sellega), ent küll kõik ühel hetkel paika loksub!

Õnneks on võitlus äärmiselt sujuv ja mõnus. Löökide tegemine kulutab tegelase võhma, mistõttu ei piisa lihtsast lahmimisest ning kiireloomuline mõõgaballett võib lõppeda lõõtsutamisega. Seda saab aga vastane ära kasutada ja mängija eluküünla kiirelt kustutada, nullides ta progressi. Mängija viiakse tagasi viimati aktiveeritud pühapaika ning varem alistatud vaenlased hakkavad taas peavalu valmistama.

Mängija arsenal ei koosne vaid traditsioonilistest relvadest. Kuna vastu astub ka terve trobikond bosse, kelle alistamine korralik väljakutse, saab mängija kasutada ka erinevat maagiat. Tagatipuks on taskus pesitsevaks trumpkaardiks võimalus üürikeseks ajaks ise deemoniks kehastuda. Ja kui ikka jääb enda oskustest ja teadmistest puudu, saab võitlustesse appi kutsuda kas tehisintellekti poolt juhitud abimehe või lihast ja luust inimese, kes üle interneti õlekõrre ulatab.

Deemonitega tuleb tihti tegemist teha. Õnneks pole olendid niivõrd kurjakuulutava ilmega nagu pildil kujutatu. Näiteks on tasemetesse peidetud ka pisikesi Kodama-nimelisi haldjakesi, kes üleüldist masendust natuke leevendavad.Foto: Team Ninja / Sony

Kiita tasub levelite ülesehitust ning üleüldist õhkkonda. Maailmad on, vaatamata pisut depressiivsele suunitlusele, kaunid ning detailiderohked. Igas tasemes on korralikult otseteid, mille avastamine alati rõõmu pakub. Pole olemas paremat tunnet, kui avastada, et lõpuks ometi saab vahele jätta sektsiooni, mis varem sulle korralikult kere peale andis. Õhkkonda rikastab suurepärane muusika ning üleüldise helidisaini kõrge tase.

Samuti aitab kaasa ka asjaolu, et mäng näeb võrratu välja. Kes aga hindab kaadrisagedust resolutsioonile, sel on võimalus visuaalset silmailu ohverdada ning lülitada sisse režiim, mis pildi jooksmise sujuvana hoiab. Ka kõige vanemad PlayStation  4 konsoolid saavad teosega hakkama, ent pole kahtlustki, et PS4 Pro omanikud veavad siin selle kõige pikema õlekõrre.

Suurejoonelised bossivõitluseid pole võrreldavad ülejäänud kaklustega. Need nõuavad mängijalt tunduvalt rohkem tähelepanu, kannatust ja kiiremaid reflekse. Ole valmis tundide viisi peaga vastu seina jooksma!Foto: Team Ninja / Sony

Kohe kindlasti pole „Nioh 2“ igaühe jaoks. Kes väljakutsete ees aga ei kohku, saab fantastilise elamuse osaliseks. Samuti ei pea muretsema, et mäng kiirelt otsa saab – parema tahtmise puhul saab mänguaja venitada lausa 100 tunni ligidale!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee