Varia

Maailma populaarseima mängu loomise hind: 100tunnised töönädalad ja „vabatahtlikud“ ületunnid (5)

Toimetas Sten Kohlmann, 24. aprill 2019, 12:31
Foto: Epic Games
„Oleme oma podcastis korduvalt kiitnud viisi, mil Epic Games oma battle royale mängu värskena hoiab“, kirjutab Level1.ee.

Pole kahtlustki, et üheks põhjuseks, miks „Fortnite“ jätkuvalt niivõrd suurt edu maitseb, on asjaolu, et erinevad hooajad toovad endaga kaasa uusi ja värskeid mängulaade, relvi, sõidukeid, abivahendeid ning muudavad ka kaarti ennast. Kõige selle tagamine pole aga lust ja lillepidu…

Samal teemal

Polygoni värskest uurimusest selgub, et Epic Gamesi stuudio nelja seina vahel töötamine on arvatust tunduvalt raskem. Tegelikult pole lood mängutööstust vaevavatest rasketest töötingimustest kahjuks mitte midagi uut – hiljuti vahendasime „Anthemi“ arendamise suuri, pikki miinuseid – ent sellele vaatamata on kurb kuulda, kuidas „Fortnite’i“ kallal töötavad inimesed peavad taluma 70 ja vahel isegi 100-tunniseid töönädalaid.

Kuna tehniliselt pole „Fortnite“ veel valmis saanud, ei saa ka töö otsa – pidevalt on vaja nokitseda järgmise parenduse kallal, samas lootes, et vahepeal ei tee mõni värskelt lisatud element mängu katki.

Paljud Polygonile kommentaare jaganud töötajad kurtsid, et kuigi ületundide tegemine on põhimõtteliselt vabatahtlik (ning need on, nagu loogika ütleb, õiglaselt tasustatud), oodatakse neilt siiski enamat. Üks inimestest rääkis, et 70-tunnised töönädalad on tema jaoks tavapärased ning ta teab vähemalt 50-100 teist ametiskäijat, kes samuti säärase koormuse all ägavad. Üks allikatest avaldas, et on kuude kaupa järjest 12-tunniseid tööpäevi teinud.

Tegelikkuses oleks igaühel neist võimalik vaba päev võtta – kompanii jagab neid piiramatult – ent niigi suur töökoormus kanduks selle tulemusena ülejäänud töötajate õlule ning mitte keegi ei taha olla „see tüüp“. Samuti räägiti, kuidas nädalavahetustel töötamast keeldunud inimesed said peagi sule sappa, sest nende puhkepäevade tõttu magati maha oluline tähtaeg. Reaalsus on, et puhkav inimene saab endale märgi külge ja sihtmärgi seljale.

Võime vaid eeldada, milline oli töökoormus „Fortnite Battle Royale’i“ loomisprotsessi ajal. Klopsiti kõnealune mängulaad kokku ju vaid paari kuuga.

Loe Polygoni pikka lugu „Fortnite’i“ tipus hoidmise miinustest.

5 KOMMENTAARI

e
Eino Taruk 1. mai 2019, 20:18
Oskab keegi ära seletada miks tohutult populaarsed mängud Minecraft ja Fortnite ons 90date ja 2000 esimese poole graafikaga , aga nõuavad mingit megamasinat? Stt kood?
m
mmm 1. mai 2019, 15:27
Vaja ju raha teenida, et maksta mängufirmasi kinni, et need ainult Epicu platvormil mänge välja laseks.
Loe kõiki (5)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee