Varia

Selgus põhjus, miks pole „Shadow of Mordori“ unikaalseim mehaanika jõudnud teistesse mängudesse 

Toimetas Sten Kohlmann, 1. veebruar 2021 12:06
Foto: Monolith Productions / Warner Bros. Games
Aastal 2014 jõudis meieni „Sõrmuste isanda“ maailmal põhinev kolmanda isiku vaates märulimäng „Middle-Earth: Shadow of Mordor“. Teos jäi meelde eelkõige ühe unikaalsema mehaanika poolest, mis kandis nime Nemesis system.

Tegemist oli taustsüsteemiga, mille käigus kujunesid välja peategelase rivaalid. Kui mängija alistas erinevaid vastaseid, tulid nood tihtilugu tagasi targemana. Varem kasutatud võitlusviisid enam toimida ei pruukinud, samuti olid orkid verejanulisemad. Kui neil õnnestus omakorda peategelasele tuul alla teha, tõusid vaenlased enda armee ridades kõrgemale pulgale. 

Paljud mängurid armusid kiirelt süsteemi ning hakkasid unistama viisidest, mil moel saaks seda kasutada ka teistes videomängudes. Ometigi seda ei juhtunud. Tänu Game Maker's Toolkit videole on nüüd ka selge, miks.


Nimelt otsustas teose väljaandja Warner Bros. süsteemile patenti taotlema hakata. Esialgne taotlus tehti 2016. aasta märtsis ning kuigi 2019. aasta novembris lükkas Ameerika patendiamet taotluse tagasi, suutis Warner Bros. selle vaidlustada. Praegu on patenditaotlus lahtine, kuid on alust arvata, et see võetakse vastu.

Tegemist pole esimese korraga, mil kompaniid mängumehaanikaid on  patenteerinud. Bioware patenteeris „Mass Effecti“ dialoogiratta, Sega omas kunagi aga „Crazy Taxi“ kompassinoole patenti (mis aegus aastal 2018). Nintendole kuulub aga „Eternall Darknessis“ kasutusel olnud „terve mõistuse mõõdik.“ 

Samal teemal

28.01.2021
„TEINE TASE“ | Miks on „Resident Evili“ fännid nii kuradi kiimased???

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee