Varia

„Ghost of Tsushima“ on lõpuks ometi ilmunud. Mida sa peaksid selle kohta teadma? 

Sten Kohlmann, 17. juuli 2020, 14:42
Foto: Sucker Punch / Sony
On aeg PlayStation 4 konsooliga hüvasti jätta, sest Sony mängumasinale on jõudnud viimane suurteos – ajaloohõnguline seiklusmärul „Ghost of Tsushima“. Kas sa peaksid selle endale soetama?

Kui sa oled alles kahtleval seisukohal, siis ehk aitab alljärgnev infotulv sind hädast välja. Järgnevalt toomegi välja olulise info, mida teose kohta teadma peaksid ning mis võiks aidata sul otsust langetada.

Millega on tegu?

„Ghost of Tsushima“ on kolmanda isiku vaates seiklusmärul, mille tegevus leiab aset Jaapanis Tsushima avatud saarel. Saar on sattunud Mongoolia vägede sissetungi ohvriks ning mängija ülesandeks on enda kodukant vabastada. Tsushima on suur ja lai ning iga nurga taga võib leida saladusi, üllatusi ja muud huvitavat. Suuri vahemaid saab läbida hobuse seljas, hiljem ka kiirrännakute abil.

Samal teemal


Peategelane saab mongolitega võidelda kas traditsioonilise mõõgavõitluse kaudu või elimineerida neid vaikselt varjudest. Võitlussüsteem on kergelt hoomatav, ent omab ka piisavalt sügavust. Hiilimine on rahuldav, kuigi mõned asukohad ei tundu seda soosivat. 

Kas sel on mingi lugu ka?

Nagu mainitud, tungivad mongolid Tsushima saarele. Samuraid üritavad neid tagasi tõrjuda, ent suurest lahingust väljuvad võitjatena justnimelt sissetungijad. Eluga pääsevad vaid üksikud samuraid, nende hulgas peategelane Jin Sakai ning tema onu. Jini eesmärgiks saabki enda onu ja saare päästmine. Selleks aga peab ta hülgama samurai aukoodeksi ning kasutama räpaseid taktikaid, mis tema onule kohe üldse mitte ei meeldi.


Mida kodumaised mängukriitikud seni arvanud on?

„Ghost of Tsushima“ on saanud pigem positiivset tagasisidet, ent eksisteerib ka kitsaskohti. Õhtuleht Esport portaalis ilmunud arvustuses kirjutasin: „„Ghost of Tsushima“ on hea mäng, aga... see pole suurepärane. Teos suudab igas kategoorias (graafika, mängitavus, lugu jm) eeskujulikud hinded noppida, ent maksimumpunktideni ei küündita kordagi. Oleks mäng ilmunud kasvõi pool kümnendit varem, oleks tegemist meistriteosega. Praegu on tegu mänguga, millega veedetud aeg on meeldiv ning mis pakub rahuldustpakkuva emotsiooni, ent mis kaob meelest kohe, kui lõputiitrid on otsa saanud. Samas vajab maailma ka sääraseid mänge.“

Diktori portaali toimetaja Martin Liivand kirjutas aga mängu kohta nõnda: „„Ghost of Tsushima“ ei tee avatud maailmaga seiklusmängude žanris midagi uut. Pigem on tegu selle žanri parimate hittide kogumikuga – populaarseid elemente laenatakse siit-sealt ja neist on kokku pandud mäng, mis ei ole küll eriti uuenduslik, kuid on siiski täiesti nauditav.“

Pikemalt pajatati mängust ka Level1.ee iganädalase taskuhäälingu „Teine Tase“ värskeimas saates, mida saab kuulata kas Soundcloudi, Spotify või ka YouTube'i vahendusel (vestlus algab 13:24):


Kuidas on lood aga välismaiste väljaannetega?

Ka välismaised portaalid on pigem positiivselt meelestatud, tuues välja mõningaid elemente, mis teosele pisut kaikaid kodaratesse viskavad. Game Informer jagas teosele 95 punkti, IGN aga 90 punkti. Natuke negatiivsem oli näiteks Gamespot, kellel pälvis mäng 7 puntki 10-st.

Hästi palju kiidetakse teose visuaalset ilmet, laidetakse aga pisut üheülbaliseks jäävat narratiivi ning avatud maailma klassikalisi probleeme (nt kogutavate asjade liiga suur hulk jms). Kõikide kriitikute arvamuse põhjal koondhinde loonud veebilehe Metacriticu skoor „Ghost of Tsushimale“ on hetkel 83.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee