Uudised

Arvutimängude müügiga tegelev G2A tunnistas, et nende äri pole päris üdini aus 

Toimetas Sten Kohlmann, 21. mai 2020, 10:15
Foto: G2A
Arvutimängude halli turu järve üks suurim kala G2A suutis äärmiselt jabural viisil endale paraja augu valmis kaevata. Juba aastaid on nende pea kohal hõljunud kahtlusepilved, mis väidavad, et pood teenib raha varastatud mänguvõtmete müügiga (täpsemalt selle vahendamisega). Nüüd tunnistas seda ametlikult ka pood ise.

Möödunud aastal kuulutas G2A kindlameelselt, et neil on mänguarendajatele pakkumine, millest on raske keelduda. Nimelt lubati läbi viia uurimine ning kui selle käigus selguks, et kompanii poes müüakse varastatud mänguvõtmeid, saavad arendajad raha kümnekordselt tagasi. Sellest pakkumisest haaras kinni vaid üks stuudio, ehitamis- ja manageerimismängu „Factorio“ looja Wube Software.

Algselt pidi G2A uuringu läbi viima kolmas, sõltumatu osapool. Situatsioon lõppes aga sellega, et G2A asus ise asja kallale. Selle tulemuseks oli tõdemus, et kompanii peab tõepoolest Wube Software'ile paraja summa välja käima. Stuudio hinnangul oli neilt varastatud 321 võtit, millest 198 müüdi G2A poes. Nüüd maksab G2A mängustuudiole 39 600 dollarit. 

Enda kodulehel väidab G2A, et kogu situatsioon on kahetsusväärne kõigi osapoolte, s.h. nende endi jaoks, kuna nad „olid sunnitud“ varastatud mänguvõtmeid vahendama. Hilisemas kommentaaris Polygonile öeldi, et on aastate jooksul nende suunas saadetud kriitikast lõpuks õppust võtnud. Samuti väideti, et varastatud võtmetega hangeldavad nende lehel vaid väike kogus kasutajaid.

Tulevikus lubatakse kõikidele arendajatele kulud katta, kui nende mänguvõtmed osutuvad varastatuks. Pole teada, kas ka tulevikus viib (sõltumatu) uurimuse läbi G2A isiklikult.


Mullu saatis G2A käputäiele väiksematele väljaannetele enda poolt valmistatud artikli, mille sisuks see, kuidas varastatud mänguvõtemete müük digitaalsel turul on peaaegu võimatu.

Selle ajendiks oli asjaolu, et mitmed indie-mängude arendajad olid pahased, kuna pood kuritarvitas Google'i sponsorreklaame. Nii juhatatigi inimesed esimese asjana justnimelt G2A poodi, jättes ausad poed pika ninaga. Toona aeti süü ühe õnnetu töötaja kaela, kes väidetavalt tegutses ilma loata.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee